Dersin Adı | Proje Geliştirme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 298 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; proje yönetimine iliskin bilgi ve ilkeleri tanıtmak, Eğitim teknolojisinde PMI® (Project Management Institute®) standartlarına uygun yenilikçi proje gelistirme ve proje planlama ve yönetmede Ms-Project programını kullanmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Proje yönetiminde temel kavramlar, program proje iliskisi, projeye uyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri ve basarısızlık nedenleri. Proje yasam döngüsü, proje planlama ve yönetimi süreci. MS Project ile proje planlama ve yönetme. PMI metodolojisi, is kırılım yapısı, aktivite ve proje planlama ve yönetim araçları.Projede kapsam, zaman ve maliyet yönetimi. Projenin risk ve kalite yönetimi. Projenin insan kaynakları, iletisim ve değisim yönetimi. Proje çağrıları ve destek veren kurumlar. Farklı proje çağrı basvurularına göre eğitim teknolojisinden bir proje planlama ve yürütme |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanımı, amaçları ve kullanılacak araçlar hakkında bilgilendirme | |
2 | Proje tanımı ve yönemini hakkında bilgiler | |
3 | Temel kavramlar | |
4 | Proje yönetimi temel unsurları | |
5 | Proje yaşam döngüsü ve organizasyonu | |
6 | Fikir belirleme ve proje analizi | |
7 | Proje planlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje yönetimi, risk yönetimi | |
10 | Aktiviteler arası ilişkiler, bağımlılıklar | |
11 | MS Project Management tanıtımı ve Gantt tablo kullanımı | |
12 | Ağ diyagramları, kutu diyagramı | |
13 | Kritik yol analizi, kaynak/maliyet planlama | |
14 | Projenin yürütülmesi, entegrasyon yönetimi, kapsam yönetimi ve zaman yönetimi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Ders notları, slaytlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 68 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest